Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití metod manažerského rozhodování při zakládání nového podniku na trhu
Oberhel, Martin ; Pudil, Pavel (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na metody a prostředky, které poskytují pomoc při rozhodování za rizika a nejistoty. V práci jsou aplikovány techniky rozhodování při diskrétních a spojitých hodnotách rizikových faktorů. V případě diskrétních hodnot rizikových faktorů v rámci rozhodování za rizika práce využívá pravidlo očekávané hodnoty, pravidlo očekávané hodnoty a rozptylu a zjišťuje hodnotu dokonalé informace. Práce se dále v rámci rozhodování za nejistoty věnuje pravidlu maximinu a maximaxu, Laplaceovu pravidlu, Hurwitzovu pravidlu a Savageovu pravidlu. Následně se práce zabývá rozhodováním při spojitých hodnotách rizikových faktorů. V této části práce je představena metoda Monte Carlo a metoda analýzy citlivosti a jejich využití s pomocí počítačového programu Lumina Analytica. Poslední část je věnována využití doplňku Treeplan, který funguje jako plugin k programu MS office Excel, a jeho využití při tvorbě rozhodovacích stromů v rámci víceetapového rozhodování. Všechny zmíněné metody jsou prakticky aplikovány na konkrétním příkladu podnikatelského plánu firmy, která momentálně funguje na jindřichohradeckém trhu.
Neuroekonomie
Houdek, Petr ; Pavlík, Ján (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá diskuzí, zda-li metody neurověd přinášejí v současnosti standardní ekonomii užitečné nástroje pro porozumění, předvídání a ideálně usměrňování chování člověka, jeho skupin a ekonomik. Na základě úvodní metodologické analýzy je uzavřeno, že užitečnost neuroekonomie je dosud především potenciální, jelikož není schopna zodpovědět podstatné otázky vně ekonomie lépe než dosavadní nástroje. Následně jsou shrnuty závěry některých výzkumů z oboru rozhodovací neurovědy v oblastech mezičasových voleb, rozhodování za rizika a nejistoty a v rámci strategických interakcí, resp. sociálních preferencí. Je ukázáno, že mnohé mohou nabízet parciální potvrzení konkrétních modelů a nebo mohou poskytnou inspiraci pro vytváření nových.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.